Europeos.es : Inicio > Empleo en Luxemburgo > agente del servicio de asistencia de TIC > Senior Second Level It Technical Support (m/f)

en Español in English auf Deutsch en Français ...

Senior Second Level It technical support (m/f). Luxemburgo

Empleos en Luxemburgo de agente del servicio de asistencia de TIC

Clasificación del trabajo: Técnicos y profesionales de nivel medio › Técnicos de la tecnología de la información y las comunicaciones › Técnicos en operaciones de tecnología de la información y las comunicaciones y asistencia al usuario › Técnicos en asistencia al usuario de tecnología de la información y las comunicaciones › agente del servicio de asistencia de TIC.

Traducción de la profesión: Techniker und gleichrangige nichttechnische Berufe › Informations- und Kommunikationstechniker › Techniker für den Betrieb von Informations- und Kommunikationstechnologie und für die Anwenderbetreuung › Techniker für die Anwenderbetreuung in der Informations- und Kommunikationstechnologie.

Descripción de la oferta de trabajo:

We are looking for an experienced Level 2 IT Support Technician to join our team. The candidate will be responsible for managing complex technical issues related to IT services and ensuring a quick and efficient resolution of escalated tickets by Level 1 support. The position requires in-depth expertise in troubleshooting and advanced support as well as a solid knowledge of tools and technologies related to the IT environment.

Main responsibilities:

Resolve IT service outages as quickly as possible.

Manage complex technical issues that require specialized knowledge and additional tools.

Configure and test new software, drivers, and equipment (computers, peripherals, smartphones, video conferencing, etc.) for deployment in the customer's IT environment.

Prepare technical documentation and tutorials for end users in English and French.

Thoroughly test to ensure compatibility between the new equipment and the existing standard PC configuration.

Actively participate in the evaluation of software products (market intelligence, selection and benchmarking).

Maintain and expand the disk image of the standard PC configuration using MECM.

Skills required:

Excellent command of English and French.

Minimum 5 years of experience with the ServiceNow platform.

Strong knowledge of ITIL best practices.

Proficiency in Microsoft Software Installation (MSI).

In-depth knowledge of Microsoft PXE Server and Microsoft Endpoint Configuration Manager (MECM).

Skills in Visual Basic or Powershell.

Functional understanding of information systems.

Good understanding of IT architecture and expertise in the main technologies involved.

Profile sought:

We are looking for a person who is autonomous, rigorous and able to work in a dynamic environment. You will be able to handle technical issues with a proactive approach and provide quality support on time.

País del trabajo: Luxemburgo.

Número de puestos: 1.

Experiencia: 5 años.

Empleador: ABAKUS IT-SOLUTIONS Luxembourg S.à r.l...

Instrucciones para solicitar:

Vous êtes invité à introduire votre candidature par le site internet : https://www.abakusitsolutions.eu/fr/jobs/senior_second_level_it_technical_support/15

Oferta de trabajo obtenida del portal Eures, con fecha 25 de Octubre de 2024, y con identificador de la vacante:PES_LU_737717.

Ver las 56 ofertas de trabajo de Técnicos y profesionales de nivel medio › Técnicos de la tecnología de la información y las comunicaciones › Técnicos en operaciones de tecnología de la información y las comunicaciones y asistencia al usuario › Técnicos en asistencia al usuario de tecnología de la información y las comunicaciones › agente del servicio de asistencia de TIC ofertadas.

Ofertas de trabajo similares: