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Clerk Data Management (m/f). Luxemburgo

Ofertas de empleo en Luxemburgo de asistente ejecutivo para la cadena de suministro/asistente ejecutiva para la cadena de suministro

Clasificación del trabajo: Técnicos y profesionales de nivel medio › Profesionales de nivel medio en operaciones financieras y administrativas › Secretarios administrativos y especializados › Secretarios administrativos y ejecutivos › empleado administrativo/empleada administrativa › asistente ejecutivo para la cadena de suministro/asistente ejecutiva para la cadena de suministro.

Traducción de la profesión: Techniker und gleichrangige nichttechnische Berufe › Nicht akademische betriebswirtschaftliche und kaufmännische Fachkräfte und Verwaltungsfachkräfte › Sekretariatsfachkräfte › Sekretariatsfachkräfte in Verwaltung und Geschäftsleitung.

Descripción de la oferta de trabajo:

    ob ID: 2348

    Contract Type: Full Time

    Contract Duration: Temporary

    Duration of Temp/Contract: 12 months

    Location: Luxembourg, Luxembourg

    Travel Required: No

    Shift Work: Yes

Task Responsibilities:

    Input of data according to instructions of customs and export control entities

    Take necessary actions with Cargolux Stations worldwide to get issues solved & shipments released

    Coordinate with other departments within Cargolux

    Proceed with shipments status checks for every flight to or through the US

    Instruct and share processes with the handling agent and Cargolux Stations

    Assist customers & Stations when required

    Keep all the parties informed about the status/condition of their freight status

    Maintain records of activities

    Ensure system updates & transmissions are processed in due time

Essential Requirements For The Position:

    Secondary technical education or accomplished apprenticeship with focus on logistics or equivalent (e.g. Kaufleute für Spedition und Logistikdienstleistungen preferred)

    Previous experience and knowledge in a similar position could be considered as an advantage

    Be fluent in English. French or German will be considered as an advantage

    Have good knowledge of standard IT products, MS Office (Word, Excel and Outlook)

    Ability to work on shifts in a team or alone

    Ability to establish and maintain good customer relations

    Ability to perform error free and without constant supervision

    Strong time management skills and being able to perform tasks within tight deadlines

Working Conditions:

    A Certificate of good conduct (Casier judiciaire, Polizeiliches Führungszeugnis) will be required in case of positive selection

    Be flexible with working hours and ready to work weekends / legal holidays

    Working days Monday-Sunday, 4-5 days/week, working hours between 6 am and 10 pm

    Standby coverage or night shift may be required for out of office hours

    Position based in Luxembourg

    Temporary contract of 12 months

País del trabajo: Luxemburgo.

Número de puestos: 10.

Nivel educativo: Segundo ciclo de enseñanza secundaria.

Empleador: Cargolux, Cargolux Airlines International Sa.

Instrucciones para solicitar:

Oferta de trabajo obtenida del portal Eures, con fecha 04 de Octubre de 2024, y con identificador de la vacante:PES_LU_735873.

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