Europeos.es : Inicio > Oferta de empleo en Luxemburgo > empleado administrativo/empleada administrativa > Back Office Analyst En (m/f)

en Español in English auf Deutsch en Français ...

Back office analyst EN (M/F). Luxemburgo

Empleos en Luxemburgo de empleado administrativo/empleada administrativa

Clasificación del trabajo: Técnicos y profesionales de nivel medio › Profesionales de nivel medio en operaciones financieras y administrativas › Secretarios administrativos y especializados › Secretarios administrativos y ejecutivos › empleado administrativo/empleada administrativa.

Traducción de la profesión: Techniker und gleichrangige nichttechnische Berufe › Nicht akademische betriebswirtschaftliche und kaufmännische Fachkräfte und Verwaltungsfachkräfte › Sekretariatsfachkräfte › Sekretariatsfachkräfte in Verwaltung und Geschäftsleitung.

Descripción de la oferta de trabajo:

Reference Number / No de rrence: 1406601

Job Title / Intitule poste: Back office analyst EN M/F

Job Type / Type de contrat: Intm

Duration / Dur 3 mois

Industry / Secteur d'activitBanque

Salary / Salaire et Avantages: According to profile

Experience / Nombre minimum d'ann d'experience: 3

Location / LocalitWestern Europe,Luxembourg

Driving License / Permis: Oui

Client Information / Informations sur le client: Our client, a European institution, is looking for a back office analyst who speaks English fluently. This is a temporary job. The job starts as soon as possible.

Job Description / Description dilldu poste: ~~The candidate's responsibilities are :

* Overseeing the development and performance of IT tools, reporting issues, and participating in testing IT upgrades to ensure the integrity of FK data and processes.

* Analysing and resolving possible issues arising from settlement failures to minimise settlement claims and overdraft costs.

* Continuously improving and fine-tuning operations and procedures as required.

* Guiding and supporting the resolution of issues through coordination and collaboration with all stakeholders.

* Conducting appropriate checks on all treasury transactions before sending out confirmation and settlement messages.

* Executing Back-Office processes related to the control and validation of data in the borrowing and derivatives database.

* Overseeing and monitoring settlement of securities.

* Managing SWIFT payment messages of various types in both MT and MX formats.

Candidate Profile / Profil du candidat: The suitable candidate has :

* A university degree preferably in a business related field (Economics, Finance, Business Administration, Accounting, IT, mathematics, engineering).

* An additional relevant postgraduate studies or professional qualification in finance.

* A prior experience in a Banking or Financial or Project Manager field, and he should be able to work independently and keen to learn.

* At least 3 years of experience in Project Management or at least 3 years of experience as an officer in a Back or Middle Office in a financial institution.

Apply Email

País del trabajo: Luxemburgo.

Número de puestos: 1.

Nivel educativo: Grado o nivel equivalente.

Experiencia: 3 años.

Con permiso de conducir: b.

Empleador: HAYS TRAVAIL TEMPORAIRE LUXEMBOURG.

Instrucciones para solicitar:

Vous êtes invité à introduire votre candidature électronique (CV et lettre de motivation) à l’adresse email suivante: luxembourghays.com .

Oferta de trabajo obtenida del portal Eures, con fecha 01 de Octubre de 2024, y con identificador de la vacante:PES_LU_735470.

Ver las 199 ofertas de trabajo de Técnicos y profesionales de nivel medio › Profesionales de nivel medio en operaciones financieras y administrativas › Secretarios administrativos y especializados › Secretarios administrativos y ejecutivos › empleado administrativo/empleada administrativa ofertadas.

Ofertas de trabajo similares: